Wikia

Bandsukkels
Bandsukkels
Algemene Informatie
Seizoen: 2
Nummer: 35b
Releasedatum: 7 september 2001 VS
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: De geheime doos
Volgende: Kerkhofwerktijden
Lijst van afleveringen

Bandsukkels (Engels: Band Geeks) is de negentwintigste aflevering van seizoen 2. De aflevering is in het Engels gelanceerd op 7 september 2001. De aflevering code is 35b.

InhoudEdit

Octo wordt gebeld door een oud-klasgenoot van de middelbare school, Octor Geldsatzen, die heel succesvol is en dat hij geslaagd is in alles waar Octo in is gefaald. Hij vraagt Octo of hij met zijn band komt optreden tijdens een american footballwedstrijd, Octo negeert dat hij geen band heeft en accepteert het aanbod. Hij verzamelt een grote band, bestaande uit veel inwoners van Bikinibroek. Tijdens het oefenen loopt het helemaal mis. De band speelt slecht, de drummers gooien de stokjes richting in, waardoor Octo aan de muur wordt geprikt en Patrick en Sandy gaan met elkaar in gevecht, waardoor wanneer Patrick Sandy schopt een trombone op hem valt. Tijdens de tweede oefendag, worden twee vlagzwaaiers gedood, doordat ze in de lucht vlogen en crashen op een dik persoon, waardoor ze te hard ronddraaien. Ze beginnen allemaal, behalve Octo, Botervelds Smartlap te spelen. Op de derde dag, speelt Plankton harmonica, maar hij wordt afgeleid omdat hij moet rennen omdat hij klein is en anders wordt overgelopen. Op de laatste oefendag, vraagt Octo of ze luid willen spelen, maar ze spelen op die manier slecht, dus hij verandert luid in rustig. Een bandlid wordt verdrietig als hij wordt gewezen op slecht spelen en meneer Krabs krijgt het idee om te gaan smijten met instrumenten, wat de leden verwondt en de band wordt uit elkaar gedreven. Octo laat zijn teleurstelling merken en gaat teleurgesteld over zijn falen naar huis. Spongebob stelt voor om door te gaan met de band. Hij vindt dat omdat Octo iets onvergetelijks voor hen heeft gedaan, ze ook iets onvergetelijks terug moeten doen en Spongebob neemt de leiding. Op de dag van het optreden komt Octor om Octo's falen te zien, maar zijn band treedt toch op. Ze gaan een grote glazen koepel binnen, die hoog oprijst, met een echte american footballwedstrijd, vol met menselijke fans. Octo denkt dat zijn band slecht optreedt, maar ze spelen een rockversie van Sweet Victory, waaraan Octor bezwijkt. Hierdoor kan Octo toch nog de zoete overwinning proeven.

Around Wikia's network

Random Wiki