Wikia

Bedtijd
Bedtijd.jpg
Algemene Informatie
Seizoen: 1
Nummer: 15a
Releasedatum: 17 januari 2000
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: Broodje Karate
Volgende: Het Schuim
Lijst van afleveringen

Bedtijd (Engels: Sleepy Time) is de dertigste aflevering van seizoen 1. De aflevering is op 17 januari 2000 gelanceerd in het Engels. De aflevering code is 15a.

InhoudEdit

Spongebob heeft een vreemde droom, een droom waarin hij vaart een grote stoere boot en waarin hij zijn rijbewijs heeft. Dan verscheurt mevrouw Puff zijn rijbewijs, waardoor hij wakker schrikt. Hij verschijnt als een kleine gloeiende versie van zichzelf, waar hij zichzelf ziet. Spongebob beseft dat hij uit zijn droom is gestapt en hij gaat in Gerrits droom. In de droom heeft Gerrit een menselijk lichaam, kan hij Nederlands spreken en hij zit een grote bibliotheek. Hij springt naar Patricks droom, maar die droomt nergens over, behalve over het zitten op een hobbelpaardje. Hij springt hierna over naar Octo's droom, die speelt met zijn klarinet voor een theater met een koning. Spongebob verdrijft de koning door een versje dat Gerrit opzei te citeren. Octo stopt doordat de koning verdwijnt met spelen. Spongebob zingt slecht, maar hij krijgt toch applaus van het publiek. Daarna gaat Spongebob verder, deze keer naar Sandy. Sandy en hij skydiven in deze droom en ze staan op het punt te gaan beginnen met de landing. Na dit te hebben gedaan gaat hij naar meneer Krabs. Hij komt eerst per ongeluk in de meisjesachtige droom van Parel terecht, maar nadat hij dit beseft te hebben, gaat hij naar de droom van meneer Krabs. Meneer Krabs' droom gaat over geld, hij vist en zoekt naar geld. Een euro ontsnapt en meneer Krabs schiet Spongebob uit zijn droom door middel van kanon. Hij komt terecht in Planktons droom, waarin Plankton in een groot monster zit, die met laserstralen Bikinibroek vernietigt. Spongebob gaat na deze droom weer terug naar zijn eigen droom. Als Spongebob weer wakker wordt staat iedereen waarvan hij in hun droom is geweest om hem heen. Ze zijn boos omdat hij hun droom heeft verandert en ze willen zijn droom veranderen.

Around Wikia's network

Random Wiki