Wikia

Daar zit een luchtje aan
Daar zit een luchtje aan.jpg
Algemene Informatie
Seizoen: 2
Nummer: 22a
Releasedatum: 26 oktober 2000
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: Octo's vrije dag
Volgende: Dochter de baas
Lijst van afleveringen

Daar zit een luchtje aan (Engels: Something Smells) is de derde aflevering van seizoen 2. De aflevering is gelanceerd op 26 oktober 2000 in het Engels. De aflevering code is 22a.

InhoudEdit

Spongebob ligt te slapen in zijn bed, hij wordt wakker en hij beseft dat het zondag is. Hij wil als ontbijt een sundae. Hij heeft geen ijs in huis, dus hij besluit dat hij een sundae te maken van uien, ketchup en pinda's van een pindaplant, die in zijn raam groeide. De sundae geeft hem slechte adem, maar dat heeft hij niet door. Spongebob kijkt op zijn wat te doen op zondag?-lijst en er staat heel vaak naar het werk toe gaan op. Hij pakt dan een kleine lijstje met daarop iedereen in Bikinibroek gedag zeggen. Iedereen vermijdt hem, omdat hij zijn adem stinkt. Hij is verward en vraagt aan Patrick wat er mis is. Patrick heeft geen neus en hij is dus ongevoelig voor de stinkende adem. Hij denkt dat het misschien komt door zijn lach en Spongebob vraagt of hij een grapje maakt. Patrick komt dan tot de conclusie dat het door lelijkheid komt. Patrick probeert hem te leren om trots te zijn op zijn lelijkheid en vertelt het verhaal over een lelijke mossel. Spongebob zelfverzekerdheid groeit, maar de vissen vermijden hem nog steeds. Ze zitten in een bioscoop en ze blijven alleen achter, omdat alle vissen wegrennen door Spongebobs stank. Patrick heeft honger, maar er is geen automaat dus geeft Spongebob iets van zijn sundae. Patrick loopt het toilet binnen en vis rent weg omdat hij zo stinkt. Hij denkt dat hij de lelijkheid van Spongebob heeft gekregen. Spongebob ruikt Patricks stank en ze komen er achter dat ze stinken. Ze zijn blij dat ze niet lelijk zijn, maar stinken. Ze rennen naar Octo toe om dit te vertellen, maar hij ziet de vreugde er van niet in.

Around Wikia's network

Random Wiki