Wikia

De Gekke Slakkenziekte
De Gekke Slakkenziekte.jpg
Algemene Informatie
Seizoen: 4
Nummer: 73b
Releasedatum: 22 september 2006 VS
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: Een nieuwe weg
Volgende: Mislukte vakantie
Lijst van afleveringen

De Gekke Slakkenziekte (Engels: Once Bitten) is de vierentwintigste aflevering van seizoen 4. De aflevering is in het Engels gelanceerd op 22 september 2006. De afleveringcode is 73b. 

PersonagesEdit

InhoudEdit

Octo loopt naar buiten om te gaan genieten van de zon, maar valt dan over een slakkenspoor, dat over zijn pad loopt. Het slakkenspoor komt van Gerrit, die Spongebobs huis binnenloopt en daarom is Octo boos op Spongebob. Gerrit ziet door het raam dat Octo het slakkenspoor opdweilt en daar boos om is. Even later loopt Gerrit weer eens over zijn steendierenverzameling en daarom spreekt hij Gerrit boos aan. Hij zet palen neer in zijn voortuin, waardoor hij een splinter in zijn tentakel krijgt. Hij gaat zitten op zijn tuinstoel in de voortuin, omringd door houten palen met prikkeldraad, wat hem een veilig gevoel geeft. Gerrit klimt de palen toch op, waardoor Octo het slijm in zijn gezicht krijgt. Hij schreeuwt keihard naar Spongebob, die er meteen aankomt. Octo dreigt met het bellen van de Slakkendienst, maar voor hij door kan ratelen, bijt Gerrit hem in zijn achterste. Octo vindt het een onbeschoft wezen en dat dat ligt aan de opvoeding die Spongebob hem heeft gegeven. Octo vraagt of hij zijn prikken heeft gehad en noemt een hele lijst inentingen op die Gerrit allemaal gehad moet hebben. Spongebob zegt dat Gerrit al die inentingen heeft gehad, maar wanneer Patrick vraagt naar de Gekke Slakkenziekte, weet hij niet wat dat is. Patrick noemt de symptomen op: uitslag, een zere keel, bloeddoorlopen ogen, verlies van evenwicht, vieze broeken, een jeukende borstkas en ernstig ongeknipte teennagels. De beet zal je uiteindelijk veranderen in een zombie. Patrick zegt dat Spongebob snel met Gerrit naar de dokter moet gaan, want anders kan het uit de hand lopen. Patrick rent naar het centrum om anderen te waarschuwen, maar ze geloven hem niet. Wanneer er mensen gebeten zijn, geloven ze het echter wel. Iedereen die ook maar een patiënt tegenkomt, is al in paniek. Op het nieuws vertelt men over de verschrikking in een schelp (slakkenhuis), een slak die alle inwoners bijt en hen infecteert met de Gekke Slakkenziekte. Na de beet verspreiden de bacteriën zich door het hele lichaam. Octo, de eerst geïnfecteerde, moet op het nieuws uitleggen wat er bij hem gebeurde na de beet van Gerrit. Een andere inwoners vertelt dat hij zijn evenwicht niet kan bewaren en daarop zegt de verslaggever dat hij een jeukende borstkas heeft, zonder dat hij gebeten is. Daarom zegt de inwoner dat de ziekte zich door de lucht verspreidt. Terwijl er om hem heen de hysterie uitbreekt, kijkt Spongebob op een tv-scherm in een etalage naar de uitzending, waar hij van schrikt, want hij weet dat het om Gerrit gaat. Octo is veranderd in een zombie, samen met velen van de andere inwoners. Hij denkt dat hij veilig is na een korte busrit, maar hij is maar één straat verderop gekomen. Hij rent snel naar de Krokante Krab, waar de deur op slot zit en meneer Krabs de deur niet opent omdat hij van klanten hoort dat er zombies aankomen. Spongebob smeekt om binnen te mogen en komt zelf binnen door zich naar binnen te wringen door de deurscheiding. Meneer Krabs is overtuigd dat het Spongebob is, maar Patrick niet. Patrick gelooft niet dat het de echte Spongebob is omdat hij een gele kleur heeft. Spongebob zegt dat hij een foto van zijn beste vriend in zijn portemonnee heeft, maar toch wil Patrick hem in de gaten houden. Een oude man houdt een preek over het feit dat ook Patrick en de rest van de klanten een zombie kunnen zijn, dat de hele wereld dat misschien wel is. Na deze preek breekt de hysterie weer los en iedereen deinst achteruit wanneer Gerrit de ruimte van uit de keuken komt binnenlopen. Spongebob probeert hem gerust te stellen, maar wanneer hij over zijn huisje aait, wordt ook hij gebeten. Iedereen omsingelt Spongebob als een boze menigte, omdat ze Gerrit willen hebben. Op het moment dat ze willen aanvallen, komt dokter Willem Wilhelm, die expert is in slakken en hun ziektes, naar voren bij het horen van de Gekke Slakkenziekte. Omdat hij zegt dat de Gekke Slakkenziekte nep is (het is massahysterie), wil een vis weten waarom hij ernstig ongeknipte nagels heeft. Hij zegt dat de zogenaamde symptomen eigenlijk normale kwaaltjes zijn. De beten van Gerrit blijken veroorzaakt te worden door een splinter, wat een paal in zijn van enkele meters lang blijkt te zijn. Octo komt met een deel van de menigte naar binnen en loopt, terwijl hij nog steeds gelooft dat een zombie is, naar zijn plek achter de kassa. Wanneer meneer Krabs zegt dat alles goed is afgelopen, wordt hij alsnog gebeten door Gerrit. 

Around Wikia's network

Random Wiki