Wikia

De operatie
De operatie.jpg
Algemene Informatie
Seizoen: 4
Nummer: 75a
Releasedatum: 6 oktober 2006 VS
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: Als door een pruik getroffen
Volgende: Patricia
Lijst van afleveringen

De operatie (Engels: Squidtastic Voyage) is de zevenentwintigste aflevering van seizoen 4. De aflevering is het Engels gelanceerd op 6 oktober 2006. De afleveringcode is 75a.

PersonagesEdit

InhoudEdit

Het beeld daalt van het eilandje naar Bikinibroek en de Franse verteller begint met vertellen. Spongebob draait harde muziek, waar Gerrit niet blij mee is, maar waarop hijzelf wel goed kan dansen. Patrick doet ook mee met de dans, de muziek komt ooit een grote installatie. Ze doen rare dansen (zoals scheetoksel), een dans waarbij je armen golvende bewegingen maken, breakdance en ronddraaien, wat een botsing veroorzaakt. Octo oefent op zijn klarinet en vindt dat hij gestoord wordt door hen en wil daarom dat het geluid uitgaat (om dat duidelijk te maken bespeelt hij de klarinet in hun richting). Spongebob vliegt door Octo's raam en het komt tot een botsing, die veroorzaakt dat Octo de klarinet in zijn strot krijgt. Spongebob probeert vervolgens de ingeslikte klarinet los te krijgen, waardoor Octo klarinetgeluiden maakt. Spongebob duikt in Octo's keel om het eruit te halen. Spongebob krijgt de klarinet eruit, maar het mondstukje blijft achter, waardoor hij bij iedere zin klarinetgeluiden maakt. Sandy ziet door de röntgenplaat dat het rietje in Octo's keel is blijven steken. Sandy zegt daarom dat er niets anders dan een operatie op zit. Sandy ziet een uitgelezen kans om haar nieuwe uitvinding, een onderzeeër, die verkleind kan worden om in Octo's lichaam te passen, uit te proberen. De onderzeeër gaat in Octo's lichaam haalt het mondstukje op en neemt het mee uit zijn lichaam. Octo moet liggen op de operatiestoel, waarna hij door afleiding door Sandy in slaap gebracht wordt. Spongebob moet de onderzeeër bewaken. Patrick komt binnen en wil graag de onderzeeër in, maar dat mag nou juist niet van Spongebob. Stiekem zijn ze allebei benieuwd en daarom gaan ze even de onderzeeër binnen. Patrick drukt op allerlei knopjes en Spongebob stuurt zogenaamd het voertuig. Dan drukt Patrick op de krimpknop en dan verkleint de onderzeeër en komt Sandy met een bak eikels binnen. Daarna krimpt het voertuig en Spongebob en Patrick dus ook. Ze schrikken omdat Sandy veel groter is (Patrick denkt dat Sandy gegroeid is, Spongebob zegt dat zijzelf gekrompen zijn). De onderzeeër gaat Octo binnen en Octo vraagt zich daarna af wie er in hem zit. Hij ziet op een beeldscherm dat het Spongebob en Patrick zijn en wordt er overdreven zenuwachtig van. Sandy kalmeert Octo en ondertussen gaat de reis in de onderzeeër verder. Sandy vraagt door een intercom of alles goed gaat, maar Patrick denkt dat zij daar letterlijk in zit en wil haar daarom bevrijden met zijn hakbijl. Hij slaat steeds naast, waardoor de onderzeeër schade oploopt en stil komt te staan. Sandy zegt dat het enige is wat ze hoeven te doen: het mondstukje los te halen en het lichaam vervolgens te verlaten. Spongebob geeft plankgas (in plaats van het rustig te houden zoals Sandy zei) en ze botsen tegen Octo's hersenen en worden daardoor gelanceerd naar de zijkant van het hoofd en ze worden steeds weerkaatst tussen de zijkant van het hoofd en de hersenen. Octo wordt er dol van en Sandy laat hem snel het contract tekenen. Spongebob en Patrick maken ruzie over de besturing van de onderzeeër, waardoor ze steeds tegen de hersenstam aan botsen en het centrale zenuwstelsel in de war schoppen. Spongebob en Patrick zinken af tot in de maag om daarna te zinken in het maagzuur. Patrick hakt nog enkele buizen door, die van belang waren voor de benzine. Sandy zegt dat ze gs nodig heeft en net op dat moment boert Patrick door zijn flesje cola. Patrick vertelt zijn plan (koolstofdioxide gebruiken om een gigantische boer te veroorzaken, waarna het voertuig met het mondstukje omhoog komt) om omhoog te komen en dus drinkt Octo veel flesjes cola. Het lukt, want Spongebob en Patrick vliegen omhoog door het gas en eenmaal aangekomen bij het mondstukje moet Spongebob het los krijgen in zijn zwempak. Spongebob slaat twee uur lang met een hamer op het mondstukje, maar dat helpt niet. Patrick adviseert hem te dansen, dat lukt, want Spongebob kan het mondstukje doorsnijden. Daardoor hoest Octo het uit en neemt hij zelf het commando over (hij wil dat ze uit zijn lichaam gaan, maar Patrick verstaat groeien). Octo keert terug naar de Krokante Krab, waar hij ziet dat meneer Krabs zijn gouden bordje met geen teruggaven zojuist heeft opgepoetst. In Octo's maag zit een reusachtige onderzeeër, waardoor hij enorm gegroeid is. 

Around Wikia's network

Random Wiki