Wikia

De spatel van Neptunus
De spatel van Neptunus.jpg
Algemene Informatie
Seizoen: 1
Nummer: 19b
Releasedatum: 1 april 2000
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: 1 April
Volgende: Haken
Lijst van afleveringen

De spatel van Neptunus (Engels: Neptune's Spatula) is de negendertigste aflevering van seizoen 1. De aflevering is gelanceerd op 1 april 2000 in het Engels. De aflevering code is 19b.

InhoudEdit

Spongebob en Patrick bezoeken het Frituurkok-museum, waar ze een gouden spatel zien liggen. Er staat een gouden plakkaat bij, die luidt dat velen hebben gefaald deze spatel mee te nemen. Leendert probeert hem te pakken met al zijn kracht, maar het lukt niet. Spongebob leest dat deze spatel alleen door een frituurkok die Koning Neptunus dient losgemaakt kan worden. Spongebob maakt de spatel per ongeluk los tijdens het maken van een foot, waarna Koning Neptunus verschijnt. Hij vraagt wie de spatel er uit heeft gehaald en iedereen bevestigd dat Spongebob het heeft gedaan. Patrick laat de foto dat Spongebob de spatel losmaakt zien en vraagt of hij een koninklijke frituurkok wilt worden. Hij gaat een frituurkok-wedstrijd aan met Spongebob. Als Spongebob wint, mag blijft hij voor altijd een Atlantiaanse god en als hij verliest mag hij nooit meer frituurkok zijn. Patrick word weggezapd en Spongebob vraagt of hij terug mag komen. Koning Neptunus maakt 1000 burgers, in de tijd dat Spongebob er één maakt. Hij laat de burgers proeven aan het publiek, die het vreselijk vindt smaken. En Spongebobs burgers worden als overheerlijk beschouwd. Spongebob is de winnaar, maar hij gaat niet naar Atlantis al zijn vrienden niet mee gaan. Dus wordt Koning Neptunus een leerling-frituurkok in De Krokante Krab.

Around Wikia's network

Random Wiki