Wikia

De spons die wil vliegen
De spons die wil vliegen
Algemene Informatie
Seizoen: 3
Nummer: 59
Releasedatum: 21 maart 2003
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: Planktons leger
Volgende: SpongeBob en de wurger
Lijst van afleveringen

De spons die wil vliegen, beter bekend als De verloren episode (Engels: The Sponge Who Could Fly/The Lost Episode) is de vijfendertigste aflevering en tevens derde special van seizoen 3. De aflevering is in het Engels gelanceerd op 21 maart 2003. De aflevering code is 59. ]]

InhoudEdit

Potty de Papegaai vertelt Patchy de Piraat dat de kinderen er zijn om de verloren episode te zien. Maar Patchy vertelt dat hij de verloren episode heeft verloren en vertelt de kinderen alles te vergeten van Spongebob. Een montage van momenten uit afleveringen van seizoen 1-3 wordt getoond. Na een lang schatzoektocht waarin Patchy de band met de aflevering vindt, stopt hij hem erin. Hierin wordt Spongebob gezien, die loopt met rare bewegingen en stopt daarna direct. Nadat Patchy dit ziet, beweert hij dat Spongebob ons heeft bedrogen en hij gooit al zijn Spongebob-artikelen de deur uit en rent weg. Maar Potty zegt dat de band niet voorbij en dat de echte verloren episode nu gaat beginnen. Dan begint de er een teller te lopen en Patchy kan het bijna niet geloven en zet alles terug wat hij de deur uit had gegooid. 

De Spongebob-aflevering begint met Spongebob die zou willen vliegen met de kwallen. Hij doet verschillende pogingen om dat te doen, zoals een vliegtuig, die het slecht doet en boer Jenkins' graansilo vernietigt, vleermuisvleugels, een tuinstoel met ballonnen en een vlieger aangedreven met een fiets. Nadat zijn mislukte pogingen bij anderen bekend zijn geworden, wordt bekend als de kanarie van Bikinibroek en wordt belachelijk gemaakt. Hij zegt dat het een slechte dag in Bikinibroek is, als iemand met dromen belachelijk wordt gemaakt omdat hij dromen heeft. De vissen vertellen hem dat ze allemaal onvervulde dromen hebben en vormen een menigte, die hem aan te vallen omdat hij zich belangrijker vindt dan zij. Spongebob rent van een klip en valt in een vrachtwagen met modder en dan in een vrachtwagen met veren. Spongebob is te zien in zijn huis, waar hij zijn droom heeft opgegeven. Hij begint zijn haar te drogen, op het moment dat hij een telefoontje krijgt van een fan van de kanarie en stopt de haardroger in zijn broek. Terwijl hij praat, blaast de haardroger zijn broek op, wat hem het vermogen om te vliegen geeft. Hij vliegt rond om mensen te helpen, krijgt hun bewondering en wordt een echte superheld. Maar de inwoners gaan verder met steeds meer onnoodzakelijke goede daden te vragen, waardoor hij geen tijd over houdt om te vliegen met de kwallen. Wanneer hij probeert te ontsnappen naar de Kwallenvisvelden, de inwoners vormen een menigte die hem proberen aan te vallen, maar ze kunnen hem niet vangen. Maar de levende kanonskogel Jenkins schiet op Spongebob, waardoor de broek wordt vernietigd en zakt in op de grond. Ze treuren om Spongebobs dood, maar ze treuren eigenlijk alleen maar om de broek. Spongebob staat op het punt om naar huis te gaan, maar plotseling helpen de kwallen hem om te vliegen. Ze brengen hem naar huis terwijl hij een lied zingt over dat alles wat je nodig hebt om te vliegen vriendschap is. Wanneer hij afscheid neemt van de kwallen, zegt Patrick dat hij met Spongebob naar de pizzahut wil vliegen om een stuk pizza te eten, maar Spongebob wil niet meer vliegen. Dat zal hij overlaten aan de kwallen. Dan vliegt Patrick als een superheld. Spongebob kan het niet geloven en zegt: Vloog hij nou? Neh! en daarmee eindigt de aflevering.

Na de aflevering probeert Patchy om het opnieuw af te spelen, maar hij weet niet hoe. Hij en Potty drukken op veel knoppen van de afstandbediening, maar de band komt er uit en komt uit elkaar uit de videospeler, waardoor Patchy in de war raakt. Hiermee eindigt deze aflevering.

Around Wikia's network

Random Wiki