Wikia

Het is niet enkel goud dat blinkt
Het is niet enkel goud dat blinkt
Algemene Informatie
Seizoen: 4
Nummer: 72a
Releasedatum: 2 juni 2006 VS
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: Karate Eiland
Volgende: Doe een wens
Lijst van afleveringen

Het is niet enkel goud dat blinkt (Engels: All That Glitters) is de eenentwintigste aflevering van seizoen 4. De aflevering is in het Engels gelanceerd op 2 juni 2006. De afleveringcode is 72a.

InhoudEdit

Een klant, een oranje vis, bestelt een Monsterkrabburger. Octo zegt dat die al jaren niet meer besteld is. Spongebob schrikt wanneer hij hoort dat de bestelling een Monsterkrabburger is. Spongebob vraagt het nog eens voor de zekerheid en nu hoort ook meneer Krabs de bestelling en ook alle klanten horen het. Zelfs een klant op de wc hoorde het. Twee mensenhanden leveren een groot stuk vlees af bij Spongebob. Spongebob zet zijn spatel eronder, maar het vlees is zo zwaar, dat de spatel breekt. Spongebob schreeuwt het uit omdat zijn spatel gebroken is en gaat huilend naar meneer Krabs. Hij laat zijn spatel zonder de schep zien aan de klanten en gaat er ook huilend naar de wc mee. Hij laat het aan twee agenten en aan een moeder met een huilende baby in een kinderwagen zien. Hij laat het in de spiegel aan zichzelf zien en ook bij de psychiater. Hij ligt daar in een kamer op blauwe bank en Spongebob stopt met huilen en de psychiater noteert het. Dan gaat Spongebob weer verder en daarna staat hij op een roze koraalberg te huilen. Patrick komt op de berg en gaat mee huilen. Voor de Krokante Krab komt een ziekenwagen die Spat meeneemt. Meneer Krabs zegt dat Spongebob nu maar weer eens verder moet met zijn werk. Spongebob weet niet hoe hij verder moet werken zonder Spat en meneer Krabs stelt een nieuwe spatel voor. Spongebob wordt gek en zegt dat Spat zijn enige spatel is. In het zekenhuis staat Spongebob bij het bed van Spat, bestaande uit twee stukken, waarvan de schep verbonden zit aan een monitor. Spongebob haalt de herinneringen met Spat op: een afdruk op zijn wang, het bakken, Spat als omdraaispatel op het strand, als ruggenkrabber, als pingpongspatel, als middel om de afstandsbediening onder de bank vandaan te halen en als wapen (tegen een piraat) in een gevecht vlakbij een afgrond, waarin de opening heel nuttig waren om de piraat, als hij zijn zwaard ertussen stak, in de afgrond te helpen. De dokter zegt dat Spat niet meer te redden is en dat hij een vervangende spatel moet zoeken. Ze zullen alles doen wat ze kunnen. Maar wanneer hij de dokter bedankt, vertelt de dokter dat hij geen dokter is, maar een acteur die een rol zoekt en hij is helemaal blij dat hij de rol heeft. Spongebob neemt afscheid van zijn spatel en hij loopt weg uit het ziekenhuis. Spongebob vraagt zich af hoe iets Spatel zou kunnen vervangen en dan ziet hij Le Spatula. Le Spatula is een spatel van hoge kwaliteit en Spongebob zou die wel willen hebben. Maar dan loopt hij verder omdat hij denkt dat hij Le Spatula niet nodig heeft. Spongebob gaat toch naar binnenen dan komt er een winkelbediende die zegt dat Spongebob niet aan Le Spatula mag zitten, omdat het zo duur is. Maar hij mag Le Spatula hebben als hij hem koopt. Spongebob komt met een stapel biljetten en de winkelbediende rekent uit dat het niet genoeg is. Ze gaan naar Spongebobs huis, Spongebob haalt daar zijn spaarvarken leeg en daarna nog vier spaarvarkens die bij hem op de plank staan. Spongebob haalt het slakkenhuis van Gerrit omhoog, waar een diamant onder zit, maar ook dat vindt hij nog niet goed genoeg. Spongebob verkoopt zijn huis en de winkelbediende gaat akkoord, als Spongebob zijn kleren geeft. Dus Spongebob loopt met alleen een pet en Le Spatula verpakt bij zich naar zijn werk. Octo lacht hem uit omdat hij een mooi uniform aan heeft. Meneer Krabs wil weten wat er aan de hand is en Octo verwijst hem door naar Spongebob. Meneer Krabs ziet Spongebob en zegt dat Spongebob zich zou moeten schamen, maar dan krijgt hij Le Spatula te zien. Meneer Krabs en Octo willen weten wat de spatel kan en één functie is de draaifunctie. Meneer Krabs wil weten wat hij ermee gaat doen en Spongebob vertelt wat voor een hoogstandje het is. Andere functies zijn dat Le Spatula tien scheppen kaan hebben en kan spreken (met een Frans accent). Meneer Krabs vindt het wel indrukwekkend en denkt dat het wel meer klanten (en dus geld) zal opleveren. Op het moment dat Spongebob zegt dat Le Spatula alles kan, klapt de spatel in. Wanneer Spongebob wil gaan bakken met Le Spatula, weigert die dat. Le Spatula vertelt dat hij geen Krabburger gaat bakken, want hij is voor de hoogstaande keukens ontworpen. Le Spatula voelt zich te goed voor Spongebob en voor de keuken in de Krokante Krab. Le Spatula vliiegt door de keuken, krijgt benen en loopt dan weg. Spongebob rent Le Spatula achterna en zegt dat hij alles gedaan heeft opgegeven voor hem. Meneer Krabs vraagt zich af hoe het nu verder moet met de Krokante Krab en Spongebob zegt dat hij ooit een echte spatel had. Het was Spat, die nooit wegliep en waarmee hij zoveel heeft beleefd. Spongebob zegt dat de echte spatel goed is om zijn daden en niet om technische snufjes. Meneer Krabs zegt dat hij moet gaan naar Spat en bij zijn bed komt de monitor tot een lange piep. De acteur heeft de baan niet gekregen, maar Spongebob huilt natuurlijk om zijn spatel. Maar het blijkt dat die spatel niet Spat is en Spongebob ziet Spat in een rolstoel zitten. Spat draait zich weg van Spongebob en hij probeert het goed te praten. Spongebob komt tijdens dat hij rolt van het huilen in beeld en zegt Het is niet enkel goud dat blinkt. Spongebob kruipt huilend over de grond naar de Krokante Krab. En Spongebob zit te huilen in een hoekje van de keuken omdat hij nooit meer een spatel zou hebben. Maar dan bakt Spat uit zichzelf een Krabburger en er komt een slowmotion-sprong van Spongebob en Spat. Hij staat in de ruimte met zijn spatel en daarna weer terug in de keuken. Er komt een nieuwe Monsterkrabburger en dit keer vallen Spongebobs armen eraf wanneer de spatel onder het vlees wordt gezet, waar Spongebob om kan lachen. 

Around Wikia's network

Random Wiki