Wikia

Krabburgerfobie
Krabburgerfobie.jpg
Algemene Informatie
Seizoen: 4
Nummer: 61a
Releasedatum: 6 mei 2005
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: Top of the fops
Volgende: Kruip in de huid van...
Lijst van afleveringen

Krabburgerfobie (Engels: Fear of a Krabby Patty) is de eerste aflevering van seizoen 4. De aflevering is in het Engels gelanceerd op 6 mei 2005. De aflevering code is 61a. 

InhoudEdit

Meneer Krabs ontdekt dat Plankton de Maatemmer heropend heeft, dit keer 23 uur per dag. Hij kondigt aan dat de Krokante Krab 24 uur per dag geopend zal zijn, wat Spongebob geweldig vindt en Octo vreselijk. Dit was nou juist onderdeel van Planktons plan om Spongebob op te laten geven en hem te bevelen aan hem het recept te laten vertellen. Maar na enkele dagen nonstop serveren, is Spongebob nog sterk genoeg om door te gaan. Plankton plaatst daarom een bestelling via de telefoon, 10.000 Krabburgers onder de schuilnaam Peter Lankton. Na 43 dagen van nonstop servering, geeft Spongebob uiteindelijk op en kan niet zijn bestelling niet afmaken omdat overal waar hij kijkt, moordende Krabburger te zien zijn. Plankton gooit dan een flyer naar Spongebob, waar op staat: Dr. Peter Lankton, Psychiater, gespecialiseerd in Krabburgerfobieën. Spongebob gaat naar de Maatemmer, dat vermomd is als Dr. Lanktons kantoor en ontmoet Dr. P. Lankton (duidelijk Plankton in andere kleren met een nepsnor en nepbaard). Plankton probeert verschillende methodes uit om het recept van Spongebob te krijgen, wat allemaal eindigt met Plankton vernietigd met een piano. Uiteindelijk probeert Plankton hypnose om Spongebob zover te krijgen hem het recept te laten vertellen en hij slaagt erin Spongebob in een diepe slaap te krijgen. Jammer genoeg voor Plankton, krijgt hij Spongebob niet wakker om hem het recept te laten vertellen, zelfs niet na een poging van veel luide en irritante geluiden. Ondertussen droomt Spongebob dat hij kwallenvist op het moment dat er een Krabburger verschijnt en hem opeet. Hij vindt zichzelf dan in zijn bed en een grote Krabburger komt zijn slaapkamer binnen. De Krabburger blijkt vriendelijk te zijn en geeft Spongebob een koekjespizza en chocolademelk, wat hem bij laat komen van de schrik. Spongebob wordt wakker en zegt dat hij is hersteld en gaat terug naar de Krokante Krab waar Plankton hem smeekt om terug te komen om aan hem het recept te onthullen, die zegt dat hypnose en therapie niet hebben gewerkt en hij nog steeds er ziek is. Wanneer Spongebob terug aan het werk gaat, vertelt hij meneer Krabs dat het goed gaat en dat alleen een beetje slaap nodig had. Meneer Krabs zegt dat de werkdagen niet meer 24 uur zullen duren, omdat 23 uur genoeg is. Ze lachen een beetje maar dan zegt meneer Krabs tegen Spongebob dat hij terug aan het werk moet gaan.

Around Wikia's network

Random Wiki