Wikia

Krabby Land
Krabby Land
Algemene Informatie
Seizoen: 3
Nummer: 57a
Releasedatum: 3 april 2004
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: Pleinvrees
Volgende: Het kampeerverhaal
Lijst van afleveringen

Krabby Land is de eenendertigste aflevering van seizoen 3. De aflevering is in het Engels gelanceerd op 3 april 2004. De aflevering code is 57a.

InhoudEdit

Spongebob wordt wakker, drinkt een kop koffie die door Gerrit is gemaakt en eet ook een tosti en kijkt op de kalender. Hier staat op: Jij bent een winnaar en Spongebob omhelst zichzelf. Er staat ook op dat het de eerste dag van de zomer is en Spongebob gaat vol interesse naar het werk en daar ziet hij meneer Krabs, die zelfs nog meer geïnteresseerd is in de zomer. Spongebob vraagt waarom en hij zegt dat kinderen in de zomervakantie geld uitgeven en dat de Krokante Krab daarvan kan profiteren door de prijzen van de kindermenu's te verhogen. Maar hij ziet dat alle kinderen in de nieuwe speeltuin spelen en besluit een eigen speeltuin te maken, Krabby Land. De volgende dag op het werk, onthult meneer Krabs de grote opening van Krabby Land, die hij zelf trots gebouwd heeft. Krabby Land is net iets meer dan goedkoope attracties zoals het Avonturenfort, wat niets meer is dan een verzameling van grote stinkende matrassen en andere rommel. De vuilnisbak van verdoemenis is een andere stomme attractie in meneer Krabs' nieuwe speeltuin. De andere attracties zijn zelfs nog vreselijker, het grenst al aan belachelijk. De kinderen zijn even geschokt als sprakeloos door teleurstelling, maar meneer Krabs geeft hun kleurboeken (die eigenlijk verantwoordelijkheidscontracten zijn) en zegt dat ze hun spullen terug moeten geven om Krabby de Clown te ontmoeten. Hij vertelt aan hen dat Krabby de Clown er zo aan komt en vertelt Spongebob hen te vermaken. Spongebob doet zich voor als de Krabburgerdief, waardoor de kinderen hem haten. Hij verwondt zichzelf per ongeluk terwijl hij hen probeert te vermaken, waar om ze moeten lachen. Hij beseft dat ze van pijn houden en begint zichzelf pijn te doen en huurt twee sterke mannen in, die hem limabonen moeten voeren. Na een tijdje gaat Spongebob naar meneer Krabs, die zijn geld aan het tellen is die hij aan de kinderen heeft verdiend en vertelt dat hij de kinderen niet meer kan vermaken, verschrikkelijk geslagen en met ontbrekende ledematen. Meneer Krabs vertelt Spongebob dat hij alleen aan zichzelf denkt en vertelt hem terug aan het werk te gaan, maar voordat hij zietdat Spongebobs ledematen als boomerang rondvliegen, is hij boos dat zijn ruiten in worden geslagen. Meneer Krabs komt naar buiten als Krabby de Clown en zegt tegen de kinderen dat hij blij is dat ze zijn gekomen en dat ze veel Krabburgers moeten eten. Hij loopt terug naar zijn kantoor. Dit laatste doet de druppel in de emmer voor de kinderen overlopen. Een buitengewoon teleurgestelde Spongebob confronteert meneer Krabs, zeggend dat hij Krabby de Clown had verwacht, maar alles wat hij zag was vuurtje naar gierig. Meneer Krabs trekt zijn kostuum uit en zegt tenslotte tegen Spongebob dat hij niks geeft om kinderen maar om hun geld en bereid is alles te doen om hun geld te krijgen. En noemt kinderen zelfs stom en dom genoeg om ze de slachtoffers van zijn oplichterij te maken. Hij schreeuwt dan tegen Spongebob dat hij hem niet kan stoppen met twee keer zeggen Moge de beste winnen. Meneer Krabs probeert naar de bank te gaan met het geld dat hij heeft verdiend maar hij wordt geconfronteerd  met de boze menigte van kinderen, die hem af hebben geluisterd en hem van plan zijn in elkaar te slaan. Meneer Krabs beseft dat hij op het punt staat in elkaar geslagen te worden en dat hij de kinderen niet goed heeft behandeld: het probeert het goed te maken met de kinderen, maar de kinderen slaan hem bont en blauw, vernietigen de speeltuin, pakken hun geld terug en overhandigen het aan henzelf. Ze betalen ook de sterke mannen waar Spongebob eerder mee heeft gewerkt, om meneer Krabs vast te binden en hem met limabonen te voeren en dezelfde ellende als Spongebob te laten voelen.

Around Wikia's network

Random Wiki