Wikia

Maker Onbekend
Maker Onbekend.jpg
Algemene Informatie
Seizoen: 2
Nummer: 38b
Releasedatum: 21 september 2001 VS
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: Zeemanstaal
Volgende: Kwallenjager
Lijst van afleveringen

Maker Onbekend (Engels: Artist Unknown) is de vijfendertigste aflevering van seizoen 2. De aflevering is in het Engels gelanceerd op 21 september 2001. De aflevering code is 38b.

InhoudEdit

Octo geeft kunstles in een wijkcentrum van Bikinibroek. Hij opent de deur en er komt een hele mensen massa naar de deur toe, die zoeken naar kookles. Ze gaan allemaal naar kookles en hij heeft maar één leerling: SpongeBob SquarePants. Spongebob heeft heel veel zin in de les. Octo begint met een cirkel tekenen en maakt een slecht getekende cirkel op het bord. Spongebob tekent een perfecte cirkel en Octo vraagt hem zijn methode te laten zien. Hij maakt een menselijk hoofd en gumt de details uit totdat een cirkel overblijft. Octo wordt boos en gooit het papier weg, waar Spongebob een origami van maakt waarin hij en Octo haasje over spelen. Octo probeert Spongebob te leren een beeld te houwen. Met een hamerslag houwt Spongebob de David van Michelangelo. Octo is verbaasd over zijn beeld, maar weigert zijn talent te erkennen. Spongebob denkt dat hij niets waard is en gooit zichzeld de klas uit en hij komt neer in een vuilnisbak, waarin hij wordt meegevoerd naar de vuilnisbelt. Onmiddelijk daarna komt een kunstverzamelaar, om kunst te vragen voor zijn nieuwe museum. Octo laat zijn eigen werk zien, maar dat vindt hij allemaal stom. Als hij Spongebobs meesterwerk ziet is hij onder de indruk en hij zal Octo beroemd maken. Hij probeert het te vervoeren, maar het hoofd valt er af. Hij zegt dat een kunstenaar als Octo zo een nieuw beeld zou moeten kunnen maken. Octo gaat naar de vuilnisbelt om te vragen of Spongebob terugkomt naar zijn les. Maar als hij terugkomt volgt hij Octo's manier van kunst. Als hij een nieuw beeld probeert te maken, valt het uiteen in brokken. Octo maakt een rotzooi en als hij vlucht komt de kunstverzamelaar terug. Hij vraagt wie de verantwoordelijkheid ervoor heeft en hij geeft de conciërge deze verantwoordelijkheid. Het blijkt dat hij een erg mooi standbeeld heeft gecreërd en de conciërge is volgens de kunstverzamelaar de grootste kunstenaar ooit.

Around Wikia's network

Random Wiki