Wikia

Meerminman en Mosseljongen VI.jpg
Meerminman en Mosseljongen VI
Algemene Informatie
Seizoen: 4
Nummer: 67a
Releasedatum: 7 oktober 2005
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: Ridder SpongeBob en de draak
Volgende: Aangetrouwde vijand
Lijst van afleveringen

Meerminman en Mosseljongen VI (Engels: Mermaid Man and Barnacle Boy VI: The Motion Picture) is de twaalfde aflevering van seizoen 4. De aflevering is in het Engels gelanceerd op 7 oktober 2005. De aflevering code is 67a. 

InhoudEdit

De aflevering begint met het vertonen van een nieuwe Meerminman en Mosseljongenaflevering. Meerminman en Mosseljongen moeten een groene gast aanhouden omdat hij parkeert op een plaats waar dat niet mag. Hij wordt weggesleepd en Meerminman zegt dat ze tussen 6 uur 's ochtends en 12 uur 's avonds misdaden oplossen. Daarna zien we de Meerminman en Mosseljongen-fanclubbijeenkomst waarin de nieuwe Meerminman en Mosseljongenfilm bekend gemaakt wordt. De hoofdrolspelers van de film zijn zelfs aanwezig. Maar als blijkt dat het acteurs zijn worden Spongebob en Patrick boos op hen. Ze willen weten waarom de echte Meerminman en Mosseljongen er niet in spelen en dat is omdat ze te oud worden gevonden voor de actie. Spongebob houdt een toespraak waarin hij zich uitspreekt tegen de acteurs, maar hij wordt eruit gegooid. Ze gaan het aan Meerminman en Mosseljongen vertellen en die schrikken er ook van. Patrick krijgt het lumineuze idee om zelf een film te gaan maken. In de Krokante Krab verzinnen Spongebob en Patrick het script. Patrick heeft een kort idee over een avontuur in een ondergrondse stad en daarom maken ze het langer. Meneer Krabs komt langs en wil de Krabburger laten meespelen, maar Parel laat hij niet meespelen. Van Spongebob en Patrick mag zij wel meespelen. Spongebob is de regisseur. Patrick wordt cameraman, Sandy doet de ontploffingen, meneer Krabs zorgt voor het eten, Parel voor het vervoer, Meerminman en Mosseljongen spelen zichzelf (de helden) en Octo moet de visagie doen. Octo vindt dat maar niks, tot Spongebob hem tot artiest benoemt. Octo doet en hele behandeling totdat alle rimpels, pukkels en dergelijke weg zijn en Spongebob vindt het een mooi resultaat. Plankton wil Straalman spelen. Spongebob zegt dat hij er niet in voorkwam, maar wel geluidsman kan zijn. Ze beginnen met take 1, met Patrick achter de camera. Na 5003 takes zegt hij eindelijk de goede tekst, maar dan houdt Plankton de hengel weer fout. Sandy hoort boem en laat Meerminman en Mosseljongen ontploffen. Daarna komt de scene waarin ze op Parel de berg op rijden, dit gaat mis en ze vallen op de studio. De lens blijkt nog op de camera te zitten en Patrick heeft hem er geen moment afgehaald. Nu moeten ze opnieuw beginnen. Na de opname komt er de première in de Krokante Krab. Meerminman en Mosseljongen, enkele vissen en de fanclub komen kijken. Het is een film gemaakt met speelgoed en met de acteurs in de Krokante Krab. Iedereen behalve Spongebob, Patrick, Meerminman en Mosseljongen vindt de film slecht.  

Around Wikia's network

Random Wiki