Wikia

Mislukte vakantie
Mislukte vakantie.jpg
Algemene Informatie
Seizoen: 4
Nummer: 74a
Releasedatum: 13 oktober 2006 VS
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: De Gekke Slakkenziekte
Volgende: Als door een pruik getroffen
Lijst van afleveringen

Mislukte vakantie (Engels: Bummer Vacation) is een vijfentwintigste aflevering van seizoen 4. De aflevering is in het Engels gelanceerd op 13 oktober 2006. De afleveringcode is 74a.

PersonagesEdit

InhoudEdit

In de Krokante Krab krijgt meneer Krabs een bericht van de Frituurkokvereniging over het feit dat Spongebob te lang zonder vakantie heeft gewerkt en dat als Spongebob geen vakantie neemt, hij een boete moet betalen. Meneer Krabs stuurt Spongebob met vakantie om de boete te voorkomen. Spongebob loopt vrolijk naar huis, omdat hij nu vakantie heeft. Hij komt thuis en vertelt aan Gerrit dat hij vakantie heeft. De volgende morgen heft hij gewichten, eet zijn ontbijt, flost zijn tanden, gaat onder de douche, spuit wat deodorant totdat hij blinkend schoon is en doet zijn pet weer op. Hij loopt de Krokante Krab binnen en begroet Octo, die geen interesse in hem heeft en Octo zegt dat hij dacht dat Spongebob vakantie had. Meneer Krabs bevestigt dat en houdt hem tegen, maar hij vraagt zich dan af wat een vakantie is. Het betekent dat je dan niet werkt en daar schrikt hij van. Spongebob weet niet wat hij moet doen tijden vakantie en of hij de keuken alleen kan laten. Maar meneer Krabs zegt dat Patrick zijn onbetaalde (tijdelijke) vervanger zal zijn. Meneer Krabs pakt Spongebobs pet en spatel af en geeft ze aan Patrick. Patrick denkt dat de spatel zijn krabber is en krabt er zijn rug en buik mee af. Meneer Krabs gooit Spongebob de deur uit, maar Spongebob probeert nog tevergeefs binnen te komen om Patrick de frituurtechnieken te tonen. Hij loopt teleurgesteld naar huis en vertelt Gerrit wat de werkelijke betekenis is van vakantie (niet naar je werk mogen). Hij krijgt honger en dat brengt hem op het idee om niet als werknemer, maar als klant naar de Krokante Krab te gaan, om daar te eten. Meneer Krabs gaat akkoord met het bezoek aan de Krokante Krab, op voorwaarde dat hij niet aan de spatel zit (of op een andere manier met werken bezig is), want dan stuurt meneer Krabs hem op vakantie naar een verre bestemming. Spongebob begroet Patrick, maar ziet tot zijn schrik dat Patrick niks bakt van zijn baantje. Patrick legt de burgers op zijn buik en rug en haalt ze er dan af met zijn spatel. Maar wat Spongebob opviel was de oven, die stond namelijk één graden te laag. Daarna ziet hij een aan Patricks buik vastgeplakte burger, wat hij niet vindt kunnen en die hij verwijdert met zijn spatel. Daarna komt meneer Krabs de keuken binnen en ziet hij Spongebob met een spatel in zijn hand. Meneer Krabs zet Spongebob op een kar voor dozen en gooit hem daar een eind van de Krokante Krab weer vanaf. Spongebob komt thuis, maar hij heeft geen idee wat hij kan doen. Hij gaat spelen met de speelgoedversie van de Krokante Krab. Hij speelt een scene na, waarbij hij net wanneer hij een bestelling wil maken, tegengehouden wordt door meneer Krabs en eruit gegooid wordt omdat zijn vakantie nog niet voorbij is. Hij loopt naar huis en vraagt zich af wat hij kan doen en komt daarna op het idee om met de speelgoedversie van de Krokante Krab te spelen. Gerrit laat hem beseffen dat het geen zin heeft om aan de Krokante Krab te denken. Spongebob bedenkt dat hij beter ergens anders naartoe kan gaan om vakantie te vieren. Hij gaat weer naar de Krokante Krab toe, maar wordt vlak voordat hij binnen is weggejaagd door meneer Krabs, net zolang tot hij weer thuis is. Spongebob gaat om van zijn vakantie te genieten naar de Kwallenvisvelden om daar te kwallenvissen. Zijn kwallenvisnet doet hem ineens denken aan zijn spatel en wijst zichzelf erop dat hij uit moet rusten en niet aan werken moet denken. Hij kijkt naar de wolken, waarin hij de woorden ketchup met weinig zout ziet. Spongebob gaat naar binnen om, vermomd als een broodjesverkoper met een vrachtwagen, zogenaamd een bestelling van Krabburgerbroodjes af te leveren. Meteen daarna komt de echte broodjesverkoper en wordt Spongebob betrapt en er weer uitgeschopt. Daarna belt hij Patrick en komt  hij door de telefoonlijn uit de telefoon en vliegt hij door Patrick heen de Krokante Krab uit. Vervolgens komt Spongebob uit het toilet naar boven, maar hij wordt door Patrick verraden en meneer Krabs spoelt hem door. Hij doet nog een poging om in de keuken te komen. Dit keer komt hij onder een T-shirt van een klant vandaan en springt hij door het raampje naar de keuken. Hij belandt in de frituurbak en meneer Krabs haalt hem eruit en neemt hem mee naar zijn auto. Spongebob denkt dat meneer Krabs hem naar huis brengt, maar hij rijdt zijn huis voorbij. Dat weet meneer Krabs, maar hij rijdt door totdat ze in een bos terecht komen. Meneer Krabs lokt hem met een spatel het bos in en wanneer Spongebob de spatel heeft, is meneer Krabs net weggereden. Spongebob denkt dat meneer Krabs hem op een eeuwige vakantie stuurt en dat hij vervangen wordt door Patrick. Patrick loopt vrolijk naar huis, maar treft Spongebob binnen in een hoekje aan. Spongebob is gestoord bezig en krijgt allerlei waanideeën. Het raam puilt over van de bestellingen en meneer Krabs is onder de indruk van Patricks sterk verbeterde frituurkunsten. Maar het blijkt dat het Spongebob is in een Patrickpak. Meneer Krabs vraagt zich af wat er is gebeurd en Spongebob vertelt dat hij Patrick heeft verteld dat hij thuis tv moet gaan kijken. Patrick kijkt naar een tv met daarop een storing. Spongebob zegt dat hij het niet kan helpen om aan het werk te gaan in de Krokante Krab. Meneer Kraabs zegt dat het niet meer uitmaakt, want zijn opgespaarde vakantietijd is weer voorbij. En dus gaat Spongebob weer vrolijk aan het werk.

Around Wikia's network

Random Wiki