Wikia

SpongeBob en de wurger
SpongeBob en de wurger.jpg
Algemene Informatie
Seizoen: 3
Nummer: 60a
Releasedatum: 11 oktober 2004
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: De spons die wil vliegen
Volgende: Top of the fops
Lijst van afleveringen

SpongeBob en de wurger (Engels: SpongeBob Meets the Strangler) is de zesendertigste aflevering van seizoen 3. De aflevering is in het Engels gelanceerd op 11 oktober 2004. De aflevering code is 60a. 

InhoudEdit

Spongebob heeft een man aangehouden voor afval dumpen. Nadat hij de politie gebeld heeft en ze hem afgevoerd hebben, onthult Octo dat de vreemdeling, in feite, de klikspaanwurger is, een buitengewoon gevaarlijke seriemoordenaar. Even later ontsnapt de wurger en begint een plan te maken om Spongebob te vermoorden. Spongebob zoekt naar een bodyguard voor bescherming, maar niemand wil die klus aannemen, wetend dat ze de confrontatie aan moeten gaan met de wurger. Spongebob besluit zich te verstoppen tot de wurger het opgeeft, totdat een man die duidelijk de wurger is, met een nepsnor als vermomming, aanbiedt om de klus aan te nemen, met de bedoeling om Spongebob te leiden naar een plek waar hij hem kan vermoorden zonder getuigen. Spongebob neemt hem, onbewust van zijn identiteit, aan. Maar Spongebob heeft eerst nog wat boodschappen nodig. Ze worden geconfronteerd met iedere mogelijke vertraging en wanneer ze eindelijk bij Spongebobs huis aankomen, beseft Spongebob dat hij zijn sleutel kwijt is en zoekt er naar in zakken 20 minuten lang. De wurger stelt voor om naar binnen te gaan door het raam. Het raam is te hoog om er bij te komen, dus de wurger vraagt Spongebob of hij op zijn schouders kan gaan staan. Spongebob, die scherpe stekels onder zijn schoenen heeft, doet dat, met zijn schoenen recht in de oogkassen van de wurger. Hij rent 6 uur rond voordat zijn schoenen er eindelijk uit zijn. Ten slotte herinnert   Spongebob dat de sleutel onder de deurmat ligt. Dan doet de wurger de deuren op slot en begint Spongebob te wurgen. De lichten gaan aan en onthullen een 100% op tijd verassingsfeest. Spongebob reageert verrast, hij vraagt hij ze dat wisten en Patrick zegt dat ze gewoon doen wat de uitnodigingen zeggen. Het feestje gaat een tijdje door. De wurger probeert hem opnieuw te wurgen, maar de gasten komen terug om zijn verjaardag te vieren. Eindelijk alleen, probeert hij het opnieuw, maar dan verschijnt Patrick om de een of andere reden. De wurger probeert om hem weg te sturen, door te zeggen dat hij de wurger in vermomming kan zijn. Patrick rent weg en denkt dat hij de wurger is, dan breekt hij door muur en rent weg om zichzelf aan te geven. Spongebob is in de war totdat hij beseft dat Patrick de wurger is. De echte wurger onthult zijn ware identiteit en plannen door zijn vermomming te verwijderen. Maar Spongebob begrijpt het nog steeds niet en is verbaasd dat de wurger zonder scheerschuim zijn snor er afrukt. De wurger zegt: Oh, het is een neppe, idioot! Ik heb hem in de feestwinkel gekocht. De gasten komen terug bij het horen van het woord feest. De wurger rent weg, maar Spongebob gaat hem achterna, zeggend dat hij nog steeds bescherming tegen de wurger nodig heeft. Hij probeert te ontsnappen in verschillende voertuigen, maar Spongebob is er steeds ook. Ten slotte landt hij in de gevangenis en Spongebob komt achter de waarheid. De wurger zegt dat hij in ieder geval vrij is van de gele idioot. Onmiddelijk ziet hij Patrick in zijn cel zitten, die vraagt of hij een spelletje wil spelen.

Around Wikia's network

Random Wiki