Wikia

SpongeBobs house party
SpongeBobs house party.jpg
Algemene Informatie
Seizoen: 3
Nummer: 51
Releasedatum: 17 mei 2002
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: De Krokante Krab Trainingsvideo
Volgende: Chocola met noten
Lijst van afleveringen

SpongeBobs house party (Engels: Party Pooper Pants/SpongeBob's House Party) is de eenentwintigste aflevering van seizoen 3. De aflevering is in het Engels gelanceerd op 17 mei 2002. De aflevering code is 51 en is tevens de tweede special van de serie.

InhoudEdit

Patchy's gedeeltenEdit

Patchy organiseert een huisfeest en alle gasten komen behalve Spongebob, die de uitnodiging niet kan begrijpen omdat het door het water onleesbaar is geworden. Potty nodigt The Birdbrains uit, een band die bestaat uit vogels. Patchy probeert ondertussen de muzieksituatie op te lossen door zijn eigen (vreselijke) lied te spelen en Potty zegt tegen hem dat hij tijd is voor de fluitsolo. Patchy begint te spele, maar komt er snel achter dat hijn niet op een fluit, maar op een pijp speelt en dat het eigenlijk dynamiet is. Het ontploft en alleen zijn hoofd blijft heel. The Birdbrains spelen dan hun muziek, Underwater Sun. Nadat ze klaar zijn, komt Patchy terug met een ton als lichaaam om de show te beëindigen en hij wordt gekust door meisjespapegaaien. 

SpongeBob afleveringEdit

Terwijl hij winkelt in de supermarkt, vindt Spongebob een Plan je eigen feest-pakket en hij besluit een feest te organiseren met dit pakket. Ondanks dat het pakket adviseert dat hij alleen zijn beste vrienden uitnodigen, nodigt Spongebob bijna iedereen uit Bikinibroek uit. Wanneer alle gasten er zijn en ze beginnen te feesten, houdt Spongebob hen tegen van wat ze wilden doen en draagt hen op een strikt schema te volgen. Dit zijn gebeurtenissen die hij vooraf heeft gepland, waarbij hij ook toespraakkaartjes heeft toegevoegd en gepland heeft dat hij stripverhalen uit de kranten zal gaan voorlezen aan zijn gasten. Spongebob sluit zichzelf buiten omdat hij de verkeerde krant had en dus kunnen de gasten nu plezier hebben. Na steeds geprobeerd te hebben om op verschillende manieren het huis binnen te komen, pakt hij een pikhouweel en probeert verkleed als haas in te breken. De politie vindt hem en houdt hem aan, maar als hij alles heeft uitgelegd, wordt hij niet gearresteerd. De politie probeert te zorgen dat hij het feest mist door hem te arresteren voor het feit dat hij gen niet heeft uitgenodigd. Wanneer hij terugkomt, hij teleurgesteld omdat zijn feest is mislukt, tot dat Patrick komt en zegt dat het voor alle gasten het beste feest waar ze ooit geweest zijn was en dat hij volgende week weer zo'n feest zou willen. Spongebob lacht blij en wordt trots op zichzelf en vindt Gerrit met een lampenkap. Hij doet het licht uit en dat is het einde van de aflevering.

Around Wikia's network

Random Wiki