Wikia

Spook te gast
Spook te gast.jpg
Algemene Informatie
Seizoen: 4
Nummer: 70a
Releasedatum: 5 mei 2006 VS
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: Juf Puff, u bent ontslagen
Volgende: Broodje Aap
Lijst van afleveringen

Spook te gast (Engels: Ghost Host) is de zeventiende aflevering van seizoen 4. De aflevering is in het Engels gelanceerd op 5 mei 2006. De aflevering code is 70a.

InhoudEdit

De Vliegende Hollander verschijnt met zijn schip uit de rook. Hij raakt geïrriteerd en slaat de rook uit zijn gezicht en daardoor botst hij tegen een bergtop. Zijn schip splijt in tweeën en hij valt door de rook naar beneden. Hij valt naar beneden langs de rand van de berg en valt uiteindelijk door de basket op de grond. Dan valt het schip bovenop hem en kruipt er onderuit. Hij bibbert van angst door alle doorstane gevaren. Zijn schip vervalt tot stof met zijn hoed er bovenop. Hij belt met een mobieltje naar de wegenwacht en ze vragen hem onder andere naar zijn adres. Hij krijgt hierdoor het plan om naar Spongebobs huis te gaan. Hij maakt Spongebob bang, die wil weten wat hij doet in zijn huis. De Vliegende Hollander antwoordt dat hij in Spongebobs ananas blijft totdat zijn schip is gerepareerd en laat Spongebob schrikken door slangen uit zijn mond te laten komen. Spongebob rent naar Octo en klopt op zijn deur. Octo doet open, maar Spongebob blijft kloppen waardoor Octo's gezicht indeukt. Spongebob roept dat er een spook in zijn huis zit, maar Octo gelooft niet in spoken. Omdat Octo hem niet binnenlaat rent hij door naar Patrick. Ook Patrick laat hem niet binnen, maar in zijn geval omdat hij bang is. Hij hoort Gerrit krijsen en het blijkt dat hij wordt opgepakt door de Vliegende Hollander. Hij doet schijnheilig en aait Gerrit, de hij lieve slak noemt. Hij houdt Gerrit eigenlijk vast om hem op te eten, maar hij gaat natuurlijk weer door hem heen (spoken zijn een vloeibare vorm). Spongebob schrikt even en scheurt een stuk vel van zichzelf en is bij het weerzien van Gerrit weer blij. De Vliegende Hollander zit een beetje te grappen en Spongebob stelt Gerrit gerust, maar dan moeten ze hem weer alleen laten. Spongebob wordt 's avond afgeschrikt door vuur van de Vliegende Hollander wanneer hij weer naar binnen wil gaan. Spongebob kan 's nachts in bed niet goed slaap en heeft tentakels gekregen van de Vliegende Hollander. De volgende ochtend doet hij de koelkast open en komt er een monster uit (de Vliegende Hollander staat om de hoek te lachen). Zijn spiegelbeeld wordt opgegeten, maar hij is niet meer onder de indruk. Hij krijgt ogen als ontbijt, maar loopt daar ook zonder indruk van weg. Hij loopt naar de kast, gooit het skelet eruit en pakt zijn Krokante Krab-pet. Een monster blokkeert de weg naar de deur en wordt vervolgens een rode spin, een babyclown, een gemene clown, een man met een pijp en Spongebob met uitvallende ogen en uitlopende spinnen. De Vliegende Hollander begrijpt niet waarom Spongebob niet meer bang is voor zijn trucs. Hij vertelt dat hij niet meer onder de indruk is en de Vliegende Hollander verbaast zich daar over. Hij vindt het vervelend dat hij niemand meer bang kan maken, maar Spongebob zegt dat hij andere mensen nog steeds bang kan maken. De Vliegende Hollander gaat naar een matrassenwinkel om een man te laten schrikken, maar hij blijft doorslapen (van de matrasverkoper schrikt de man wel). Een klein meisje met een springtouw probeert hij ook te laten schrikken, maar hij wordt weggeschoten door het draaiende touw. De Vliegende Hollander beseft dat hij niet meer eng is en misschien een pauze nodig heeft. Zes maanden later is Spongebobs ananas een puinhoop en zit de Vliegende Hollander op de bank met Suzie Vis. Suzie merkt op dat de Vliegende Hollander een trouwring om heeft en gooit die daarom weg. Het komt precies om Spongebobs neus en Spongebob is boos om al die puinhoop. Een paars spook rijdt de trap af met een motor en botst tegen de wand van de ananas. Spongebob heeft er schoon genoeg van en stuurt iedereen in zijn huis eruit. Een roze, paars en geel spook gaan samen met Suzie Vis de deur uit. Spongebob confronteert de Vliegende Hollander met een spiegel om te tonen hoe slecht hij er aan toe is. Spongebob laat hem de videoband Een reis naar het zelfbewustzijn zien. We zien een vis die op een vlammende gong slaat en de reis daarmee inluidt. Dan komt er een berglandschap met een meer waar een vogel overvliegt. De vogel is een arend met een opengesperde bek. Mannen in rode capes op rolschaatsen met daaronder de laatste man die een ketting meedraagt met een mond erop, die het heeft over innerljke krachten, rijden voorbij.  Dan zien we een man die het heeft over innerlijke krachten, een kip komt voorbij enn dan vermenigvuldigt hij zich tot drie mannen in verschillende kleuren die het ook weer hebben over innerlijke krachten met een dansbeweging. Hij wordt weer één man en pakt zand op, houdt het boven zijn hoofd en schreeuwt innerlijke krachten. De Vliegende Hollander wordt er emotioneel van en krijgt van Spongebob een nieuwe kans om mensen bang te maken. Hij moet beginnen met een oude vrouw laten schrikken en denkt dat dat wel gaat lukken. Zij schrikt niet, maar ergert zch wel aan de stinkende adem (ze stelt tandpasta voor).  Ze vliegen naar de sportschool: Spongebob botst tegen de muur en de Vliegende Hollander vliegt naar binnen. Leendert zit te kijken naar zijn spieren, maar merkt de Vliegende Hollander niet eens op als hij achter hem staat. De Vliegende Hollander vermoedt dat men niet meer gelooft in spoken en Spongebob komt met een idee: Octo bang maken. Octo stapt uit zijn bed en loopt naar de spiegel om slaappoeder op te doen, maar dan verschijnt de rook en hoort hij de stem van mevrouw Tentakel  en daarna ook haar gezicht (waarom heb je je moeder niet gebeld?). Het gezicht smelt weer weg en er verschijnt een klarinet, die tegen zijn gezicht drukt en er doorheen gaat. De Vliegende Hollander heeft gehoord dat hij niet in spoken gelooft en hij wordt opgehesen door een ketting waar hij met de klarinet aan vastzit. Hij komt boven de rook uit en de Vliegende Hollander gooit hem terug naar haar huis. En Octo zegt beangstigd dat hij niet gelooft in spoken. Omdat Octo dat zegt, wordt de vloer vloeibaar en komt er een monster met heel veel ogen uit en eet hem op. Hij valt door een zwarte ruimte naar gat, dat leidt naar zijn huis met een gigantische hijgende Spongebob. De oogballen rollen eruit en daarna komen daar spinnen uit. De Vliegende Hollander verschijnt weer die zijn vingers in elkaar drukt heen en weer en zegt Eng he. Octo is bang omdat dat onmogelijk is en rent naar buiten. Spongebob komt tevoorschijn en is blij dat het is gelukt en de Vliegende Hollander heeft zijn zelfvertrouwen terug. En Spongebob meldt dat ook het schip gerepareerd is. De Vliegende Hollander zegt dat zijn ship allang gemaakt was, maar bedankt hem toch. Hij heeft het over een cadeau voor hem thuis liggen om nog meer zielen te verpesten. Het cadeau is een monsterhand. 

Around Wikia's network

Random Wiki