Wikia

Staking
Staking
Algemene Informatie
Seizoen: 2
Nummer: 40a
Releasedatum: 12 oktober 2001 VS
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: De Frituurspelen
Volgende: De Stierworm
Lijst van afleveringen

Staking (Engels: Squid on Strike) is de achtendertigste aflevering van seizoen 2. De aflevering is gelanceerd op 12 oktober 2001. De aflevering code is 40a.

InhoudEdit

Omdat de Krokante Krab een lagere winst heeft, besluit meneer Krabs geld te vragen voor lanterfanten, kletsen, kauwen en zelfs zich vermaken, kortom alles wat niet werken is. Octo vindt dit niet kunnen en gaat samen met Spongebob in staking. Spongebob, die weet niet wat staken inhoudt, is woest als hij ontslagen wordt. Octo verzekert hem echter dat hij zijn werk terug krijgt en meer. Octo demonstreert met een bord met daarop Krokante Krab Oneerlijk (Krusty Krab Unfair), maar Spongebob heeft een bord met daarop Krokante Krab Kermis (Krusty Krab Funfair), wat het restaurant juist populairder maakt. Octo probeert een toespraak te houden voor de inwoners van Bikinibroek, maar nu vindt meneer Krabs dat de staking de Krokante Krab een positief effect heeft gegeven. Spongebob verandert van mening en vindt dat ze voor eeuwig kunnen gaan staken. Dit blijft hangen in Octo's hoofd. Octo wil niet meer staken en smeekt om zijn baan terug te krijgen. Hij smeekt dat hij en Spongebob terug kunnen komen. Meneer Krabs kan de ingehuurde tieners niet uitstaan, dus hij gaat akkoord. Maar Spongebob wil niet meer werken, hij heeft de toespraak van de vorige avond letterlijk genomen.

Around Wikia's network

Random Wiki