Wikia

Zeemanstaal
Zeemanstaal
Algemene Informatie
Seizoen: 2
Nummer: 38a
Releasedatum: 21 september 2001 VS
Kijken
Credits
Chronologie
Vorige: Ik sta naast een oen
Volgende: Maker Onbekend
Lijst van afleveringen

Zeemanstaal (Engels: Sailor Mouth) is de vierendertigste aflevering van seizoen 2.  De aflevering is in het Engels gelanceerd op 21 september 2001. De aflevering code is 38a.

InhoudEdit

De Krokante Krab gaat sluiten. Spongebob gaat naar huis, maar meneer Krabs trekt hem terug om de vuilnis buiten te zetten. Daarvoor gaat hij naar de achterkant van de Krokante Krab. Hij leest de teksten op de vuilnisbak en maakt er één af.  Hij leest dan iets waarvan hij niet weet wat het is en vraagt het aan Patrick, die zegt dat het een zinnenversterker is. De volgende dag roept Spongebob de vloek door de intercom. De klanten zijn geschrokken van het vloeken van Spongebob en lopen weg van de Krokante Krab. Octo vertelt het aan meneer Krabs. Meneer Krabs vertelt dat het de elfde vloek van de 13 verboden woorden is. Spongebob en Patrick proberen de vloek van hun tong af te vegen en beloven hem de vloek nooit meer te gebruiken. Later, spelen ze samen het bordspel Palingen en Roltrappen. Patrick gooit steeds roltrappen, maar Spongebob steeds palingen. Uiteindelijk verliest hij het spel en flapt de vloek er weer uit. Patrick rent zo snel mogelijk naar meneer Krabs toe om het te vertellen, maar Spongebob achtervolgt hem. Onderweg zegt Patrick de vloek en rent Spongebob almaar sneller. Spongebob vertelt heel snel en ingewikkeld te volgen dat Patrick de vloek heeft gebruikt en Patrick zegt hetzelfde over hem. Daarna leggen ze het rustiger uit aan meneer Krabs en ze moeten de Krokante Krab verven. Meneer Krabs staat op het punt hun het werk te geven, als hij zijn teen stoot aan een steen. Zijn voet doet pijn en hij zegt alle 13 verboden woorden. Spongebob en Patrick gaan naar het huis van de moeder van meneer Krabs om haar te vertellen dat meneer Krabs de 13 verboden woorden heeft uitgesproken. Ze herhalen daar de 13 woorden en meneer Krabs probeert haar arme hartje te redden. Maar ze zegt dat ze zich alledrie moeten schamen. Ze vindt dat als ze praten als zeelui ook moeten werken als zeelui. Ze moeten op haar huis een nieuwe verflaag aanbrengen. De moeder van meneer Krabs stoot haar teen ook aan een steen en ze denken dat ze een van de vloeken uitspreekt. Maar het blijkt de rammelkar van oude man met zijn toeter te zijn en ze moeten allemaal lachen.

Around Wikia's network

Random Wiki